include "include\iup.inc"
include "include\iupcontrols.inc"
cr=chr(13,10)
byte img_bits1[] =>
{
1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1
,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1
,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1,1
,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1,1,1
,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1,1,1,1
,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1,1,1,1,1
,1,1,1,1,1,1,1,1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1,1,1,1,1,1
,1,1,1,1,1,1,1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1,1,1,1,1,1,1
,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
,2,2,2,0,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
,2,2,2,0,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
,2,2,2,0,2,0,2,0,2,2,0,2,2,2,0,0,0,2,2,2,0,0,2,0,2,2,0,0,0,2,2,2
,2,2,2,0,2,0,0,2,0,0,2,0,2,0,2,2,2,0,2,0,2,2,0,0,2,0,2,2,2,0,2,2
,2,2,2,0,2,0,2,2,0,2,2,0,2,2,2,2,2,0,2,0,2,2,2,0,2,0,2,2,2,0,2,2
,2,2,2,0,2,0,2,2,0,2,2,0,2,2,0,0,0,0,2,0,2,2,2,0,2,0,0,0,0,0,2,2
,2,2,2,0,2,0,2,2,0,2,2,0,2,0,2,2,2,0,2,0,2,2,2,0,2,0,2,2,2,2,2,2
,2,2,2,0,2,0,2,2,0,2,2,0,2,0,2,2,2,0,2,0,2,2,0,0,2,0,2,2,2,0,2,2
,2,2,2,0,2,0,2,2,0,2,2,0,2,2,0,0,0,0,2,2,0,0,2,0,2,2,0,0,0,2,2,2
,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,0,2,2,2,2,2,2,2,2
,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,0,2,2,2,0,2,2,2,2,2,2,2,2
,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,0,0,0,2,2,2,2,2,2,2,2,2
,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
,1,1,1,1,1,1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1
,1,1,1,1,1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1
,1,1,1,1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1
,1,1,1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1
,1,1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1
,1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1
,1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1
,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1
};
byte img_bits2[] =>
{
2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,2
,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,2,2
,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,2,2,2
,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,2,2,2,2
,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,2,2,2,2,2
,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,3,3,3,3,1,1,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,2,2,2,2,2,2
,2,2,2,2,2,2,2,2,2,3,3,3,3,3,1,1,3,3,3,3,3,3,3,3,3,2,2,2,2,2,2,2
,2,2,2,2,2,2,2,2,3,3,3,3,3,3,1,1,3,3,3,3,3,3,3,3,2,2,2,2,2,2,2,2
,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,1,1,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3
,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,1,1,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3
,3,3,3,0,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,1,1,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3
,3,3,3,0,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,1,1,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3
,3,3,3,0,3,0,3,0,3,3,0,3,3,3,1,1,0,3,3,3,0,0,3,0,3,3,0,0,0,3,3,3
,3,3,3,0,3,0,0,3,0,0,3,0,3,0,1,1,3,0,3,0,3,3,0,0,3,0,3,3,3,0,3,3
,3,3,3,0,3,0,3,3,0,3,3,0,3,3,1,1,3,0,3,0,3,3,3,0,3,0,3,3,3,0,3,3
,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1
,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1
,3,3,3,0,3,0,3,3,0,3,3,0,3,0,1,1,3,0,3,0,3,3,0,0,3,0,3,3,3,0,3,3
,3,3,3,0,3,0,3,3,0,3,3,0,3,3,1,1,0,0,3,3,0,0,3,0,3,3,0,0,0,3,3,3
,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,1,1,3,3,3,3,3,3,3,0,3,3,3,3,3,3,3,3
,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,1,1,3,3,3,0,3,3,3,0,3,3,3,3,3,3,3,3
,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,1,1,3,3,3,3,0,0,0,3,3,3,3,3,3,3,3,3
,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,1,1,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3
,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,1,1,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3
,2,2,2,2,2,2,2,3,3,3,3,3,3,3,1,1,3,3,3,3,3,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
,2,2,2,2,2,2,3,3,3,3,3,3,3,3,1,1,3,3,3,3,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
,2,2,2,2,2,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
,2,2,2,2,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
,2,2,2,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
,2,2,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
,2,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,3,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
};
function create_mat() as sys
sys mat = IupMatrix(NULL);
IupSetStrAttribute(mat, "NUMCOL", "1");
IupSetStrAttribute(mat, "NUMLIN", "3");
IupSetStrAttribute(mat, "NUMCOL_VISIBLE", "1");
IupSetStrAttribute(mat, "NUMLIN_VISIBLE", "3");
IupSetStrAttribute(mat, "EXPAND", "NO");
IupSetStrAttribute(mat, "SCROLLBAR", "NO");
IupSetStrAttribute(mat, "0:0", "Inflation");
IupSetStrAttribute(mat, "1:0", "Medicine ");
IupSetStrAttribute(mat, "2:0", "Food");
IupSetStrAttribute(mat, "3:0", "Energy");
IupSetStrAttribute(mat, "0:1", "January 2000");
IupSetStrAttribute(mat, "1:1", "5.6");
IupSetStrAttribute(mat, "2:1", "2.2");
IupSetStrAttribute(mat, "3:1", "7.2");
IupSetStrAttribute(mat,"BGCOLOR","255 255 255");
IupSetStrAttribute(mat,"BGCOLOR1:0","255 128 0");
IupSetStrAttribute(mat,"BGCOLOR2:1","255 128 0");
IupSetStrAttribute(mat,"FGCOLOR2:0","255 0 128");
IupSetStrAttribute(mat,"FGCOLOR1:1","255 0 128");
IupSetStrAttribute(mat,"CX","600");
IupSetStrAttribute(mat,"CY","250");
return mat;
end function
function createtree() as sys
sys tree = IupTree();
/* IupSetAttributes(tree, "FONT=COURIER_NORMAL_10, \
NAME=Figures, \
ADDBRANCH=3D, \
ADDBRANCH=2D, \
ADDLEAF1=trapeze, \
ADDBRANCH1=parallelogram, \
ADDLEAF2=diamond, \
ADDLEAF2=square, \
ADDBRANCH4=triangle, \
ADDLEAF5=scalenus, \
ADDLEAF5=isosceles, \
ADDLEAF5=equilateral, \
RASTERSIZE=180x180, \
VALUE=6, \
CTRL=ON, \
SHIFT=ON, \
CX=600, \
CY=10, \
ADDEXPANDED=NO");
*/
IupSetStrAttribute(tree, "FONT", "COURIER_NORMAL_12")
IupSetStrAttribute(tree, "NAME", "Figures")
IupSetStrAttribute(tree, "ADDBRANCH", "3D")
IupSetStrAttribute(tree, "ADDBRANCH", "2D")
IupSetStrAttribute(tree, "ADDLEAF1", "trapeze")
IupSetStrAttribute(tree, "ADDBRANCH1", "parallelogram")
IupSetStrAttribute(tree, "ADDLEAF2", "diamond")
IupSetStrAttribute(tree, "ADDLEAF2", "square")
IupSetStrAttribute(tree, "ADDBRANCH4", "triangle")
IupSetStrAttribute(tree, "ADDLEAF5", "scalenus")
IupSetStrAttribute(tree, "ADDLEAF5", "isosceles")
IupSetStrAttribute(tree, "ADDLEAF5", "equilateral")
IupSetStrAttribute(tree, "RASTERSIZE", "180x180")
IupSetStrAttribute(tree, "VALUE", "6")
IupSetStrAttribute(tree, "CTRL", "ON")
IupSetStrAttribute(tree, "SHIFT", "ON")
IupSetStrAttribute(tree, "CX", "600")
IupSetStrAttribute(tree, "CY", "10")
IupSetStrAttribute(tree, "ADDEXPANDED", "YES")
return tree;
end function
sub func_1 ()
sys _cbox, _cnv_1, dlg, img,
_frm_1, _frm_2, _frm_3, hbox, _ctrl_1,
_list_1, _list_2, _list_3, _text_1, _ml_1;
img = IupImage(32,32, @img_bits1);
IupSetHandle ("img1", img);
IupSetStrAttribute (img, "0", "0 0 0");
IupSetStrAttribute (img, "1", "BGCOLOR");
IupSetStrAttribute (img, "2", "255 0 0");
img = IupImage(32,32, @img_bits2);
IupSetHandle ("img2", img);
IupSetStrAttribute (img, "0", "0 0 0");
IupSetStrAttribute (img, "1", "0 255 0");
IupSetStrAttribute (img, "2", "BGCOLOR");
IupSetStrAttribute (img, "3", "255 0 0");
_frm_1 = IupFrame(
IupVbox(
IupSetAttributes(IupButton("Button Text", NULL), "CINDEX=1"),
IupSetAttributes(IupButton("", NULL), "IMAGE=img1,CINDEX=2"),
IupSetAttributes(IupButton("", NULL), "IMAGE=img1,IMPRESS=img2,CINDEX=3"),
NULL));
IupSetStrAttribute(_frm_1,"TITLE","IupButton");
IupSetStrAttribute(_frm_1,"CX","10");
IupSetStrAttribute(_frm_1,"CY","180");
_frm_2 = IupFrame(
IupVbox(
IupSetAttributes(IupLabel("Label Text"), "CINDEX=1"),
IupSetAttributes(IupLabel(""), "SEPARATOR=HORIZONTAL,CINDEX=2"),
IupSetAttributes(IupLabel(""), "IMAGE=img1,CINDEX=3"),
NULL));
IupSetStrAttribute(_frm_2,"TITLE","IupLabel");
IupSetStrAttribute(_frm_2,"CX","200");
IupSetStrAttribute(_frm_2,"CY","250");
_frm_3 = IupFrame(
IupVbox(
IupSetAttributes(IupToggle("Toggle Text", NULL), "VALUE=ON,CINDEX=1"),
IupSetAttributes(IupToggle("", NULL), "IMAGE=img1,IMPRESS=img2,CINDEX=2"),
IupSetAttributes(IupFrame(IupRadio(IupVbox(
IupSetAttributes(IupToggle("Toggle Text", NULL), "CINDEX=3"),
IupSetAttributes(IupToggle("Toggle Text", NULL), "CINDEX=4"),
NULL))), "TITLE=IupRadio"),
NULL));
IupSetStrAttribute(_frm_3,"TITLE","IupToggle");
IupSetStrAttribute(_frm_3,"CX","400");
IupSetStrAttribute(_frm_3,"CY","250");
_text_1 = IupText( NULL);
IupSetStrAttribute(_text_1,"VALUE","IupText Text");
IupSetStrAttribute(_text_1,"SIZE","80x");
IupSetStrAttribute(_text_1,"CINDEX","1");
IupSetStrAttribute(_text_1,"CX","10");
IupSetStrAttribute(_text_1,"CY","100");
_ml_1 = IupMultiLine( NULL);
IupSetStrAttribute(_ml_1,"VALUE","IupMultiline Text" & cr & "Second Line" & cr & "Third Line" & cr);
IupSetStrAttribute(_ml_1,"SIZE","80x60");
IupSetStrAttribute(_ml_1,"CINDEX","1");
IupSetStrAttribute(_ml_1,"CX","200");
IupSetStrAttribute(_ml_1,"CY","100");
_list_1 = IupList( NULL);
IupSetStrAttribute(_list_1,"VALUE","1");
IupSetStrAttribute(_list_1,"1","Item 1 Text");
IupSetStrAttribute(_list_1,"2","Item 2 Text");
IupSetStrAttribute(_list_1,"3","Item 3 Text");
IupSetStrAttribute(_list_1,"CINDEX","1");
IupSetStrAttribute(_list_1,"CX","10");
IupSetStrAttribute(_list_1,"CY","10");
_list_2 = IupList( NULL);
IupSetStrAttribute(_list_2,"DROPDOWN","YES");
IupSetStrAttribute(_list_2,"VALUE","2");
IupSetStrAttribute(_list_2,"1","Item 1 Text");
IupSetStrAttribute(_list_2,"2","Item 2 Text");
IupSetStrAttribute(_list_2,"3","Item 3 Text");
IupSetStrAttribute(_list_2,"CINDEX","2");
IupSetStrAttribute(_list_2,"CX","200");
IupSetStrAttribute(_list_2,"CY","10");
_list_3 = IupList( NULL);
IupSetStrAttribute(_list_3,"EDITBOX","YES");
IupSetStrAttribute(_list_3,"VALUE","3");
IupSetStrAttribute(_list_3,"1","Item 1 Text");
IupSetStrAttribute(_list_3,"2","Item 2 Text");
IupSetStrAttribute(_list_3,"3","Item 3 Text");
IupSetStrAttribute(_list_3,"CINDEX","3");
IupSetStrAttribute(_list_3,"CX","400");
IupSetStrAttribute(_list_3,"CY","10");
_cnv_1 = IupCanvas( NULL);
IupSetStrAttribute(_cnv_1,"RASTERSIZE","100x100");
IupSetStrAttribute(_cnv_1,"POSX","0");
IupSetStrAttribute(_cnv_1,"POSY","0");
IupSetStrAttribute(_cnv_1,"BGCOLOR","128 255 0");
IupSetStrAttribute(_cnv_1,"CX","400");
IupSetStrAttribute(_cnv_1,"CY","150");
_ctrl_1 = IupVal(NULL);
IupSetStrAttribute(_ctrl_1,"CX","600");
IupSetStrAttribute(_ctrl_1,"CY","200");
_cbox = IupCbox(
_text_1,
_ml_1,
_list_1,
_list_2,
_list_3,
_cnv_1,
_ctrl_1,
createtree(),
create_mat(),
_frm_1,
_frm_2,
_frm_3,
NULL);
IupSetStrAttribute(_cbox,"SIZE","480x200");
hbox = IupSetAttributes(IupHbox(_cbox, NULL), "MARGIN=10x10");
dlg = IupDialog(hbox);
IupSetHandle("dlg",dlg);
IupSetStrAttribute(dlg,"TITLE","Cbox Test");
end sub
sub main()
IupOpen(0,0)
IupControlsOpen();
func_1();
IupShowXY(IupGetHandle("dlg"),IUP_CENTER,IUP_CENTER);
IupMainLoop();
IupClose();
end sub
main()